2010. június 26., szombat

Stephenie Meyer - Twilight - Alkonyat

Hát engem is megfertőzött. Erre nem tudok mást mondani.

Az úgy kezdődött, hogy láttam a filmet, aztán csak nem bírtam ki, meg kellett vennem a könyvet is, és ma újra megnéztem a filmet.

Tudom, hogy már egy kicsit kinőttem belőle, elvégre nem teljesen az én korosztályomat célozták meg vele, de el kell ismerni, ha valami szép, az szép. És a szerelemnél mi más lehet szebb a világon. Még ha csak egy mesében, akkor is.

És bár talán nem is kell mondanom, miről szól a könyv, azért íme a fülszöveg:
"Forks fölött mindig felhős az ég. Bella Swan, az érzékeny, zárkózott lány afféle önkéntes száműzetésre ítéli magát, amikor ide költözik apjához. Bella alapjáraton is mágnesként vonzza a bajt, ezúttal azonban nem csak a "mindennapi" csetlések-botlások fenyegetik. Hanem Ő....Ő, akinek aranyszín szeme van, titokzatos, szeszélyes, kiszámíthatatlan, félelmet keltő és biztonságot sugárzó. Ő, akit Edwardnak hívnak, mint valami ódivatú regény hősét. Ő, aki megmenti az életét. Ő, aki mégis a legnagyobb veszélyt jelenti Bella számára. Az indián rezervátumban furcsa, félelmetes mesék keringenek. És egy nap a legenda megelevenedik..."

Szinte az is mesébe illő (bár lehet, hogy csak egy jó marketing fogás, mint annak idején Britney Spears szüzessége volt), ahogy az írónő szó szerint megálmodta a történetet.

Álmában egy halandó lányt látott, aki egy vámpír fiúval beszélgetett egy mezőn. A vámpír szerelmes volt a lányba, de ugyanakkor mérhetetlenül kívánta annak vérét is. Miután felébredt, úszó edzésre vitte fiait, és amíg rájuk várakozott, addig aprólékosan megírta álmának történéseit, később ez lett az Alkonyat (egyik leghíresebb) 13.fejezete. (info innen)

Mint már sok más könyvnél, amiből aztán film készült, itt is meg kell állapítanom, hogy a könyv ezerszer jobb. Mivel ebben az esetben a filmet láttam először, így nem hagyatkozhattam teljesen a képzeletemre, hiszen a nevek mögött autómatikusan a színészek arcát láttam. Viszont most ismét megnézve a filmet, úgy gondolom, hogy a képzeletemben sokkal jobb volt a színészi alakításuk. Viszont a film meglepően jól adja vissza a nem kis terjedelmű könyv minden egyes apró részletét, persze a könyv részletes leírásával az érzéseket, környezetet, gondolatokat illetően sosem fogja tudni felvenni egy film a versenyt.

Bár a filmnek elég fura (romantikus-horror-fantasy) besorolása van, én bátran ajánlom mindenkinek, aki szereti a szívet megdobogtató történeteket.
Most nekifogtam a második kötet olvasásának, hogy aztán újra megnézzem a film második részét is, hogy mire a harmadik rész megnézésére kerül a sor, már túllegyek a könyv olvasásán is, és helyére álljon a normális sorrend, hogy előbb a könyv, aztán a film.

Képek a film hivatalos honlapjáról.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése