2010. január 28., csütörtök

Télbúcsúztató

Tudom, ez a cím egy kicsit még korai, de már szeretném kimondani, hogy vége a télnek, és jön a tavasz.

Azt mondják, hogy minden ember azt az évszakot szereti, amelyikben született. Nos, én január 13-án láttam meg a napvilágot, ami a tél kellős közepe, ehhez képest alig várom, hogy az a kis légypiszok eltünjön a számok elől, és még inkább, hogy kétjegyűek legyenek. Vagy nem passzol nálam valami, vagy közrejátszik ebben Ikrek aszcendensem, hogy ha a hőmérő higanyszála 20 fok alá esik, én már meg akarok fagyni, és úgy látszik, az Ikrek énem felülkerekedik Bak énemen. Vagy nekem kellett volna egy kicsit délebbre születnem?

Persze nem normális, hogy karácsonykor 20 fok volt, de ennyi havat szerintem az elmúlt 10 évben nem láttam. Akárhányszor elolvad, reménykedek, hogy nem esik több hó, és akkor másnap ismét fehér bunda takarjaa táj, ami a meleg szobából nézve csodálatos, csak mikor napi 100 km-t kell vezetni benne, akkor már annyira nem találom mókásnak a helyzetet. Aztán ott vannak ezek a rettentő hidegek. Mert még a havazást el is viselném valahogy, de hogy - 20 fok legyen? Ez már nem normális.

Aztán ott van az öltözködés. Mivel fázós vagyok, a tél nálam folyamatos öltözési procedúrákból áll. Harisnya, dupla zokni, nadrág, kis trikó, hosszú ujjú felső, pulóver, sál, sapka, kesztyű, mind elengedhetetlen kellékek.

A téli sportok szintén nem tartoznak a kedvenceim közé. Bár a műkorcsolyát nagyon szeretem, de csak a jó meleg szobából. Nagy szakértője vagyok a témának a tévé elől. Egyszer a Párom rávett, hogy húzzak korcsolyát a lábamra. Hát meg kell mondanom, olyan halálfélemem még életemben nem volt, úgyhogy ha még egyszer ilyen merényletre készül ellenem, előtte tuti az lesz az első, hogy végrendeletet írok.



Arról nem is beszélve, hogy szeretnék végre világosban elindulni, és világosban hazaérni. Szeretném, ha a hasamra sütne a nap reggel, és a napsugarak cirógassanak, hogy ébredjek fel.



Úgyhogy ezennel hadat üzenek a télnek, és tájékoztatásképp közlöm az időjárással, hogy nekem ennyi elég volt a télből, jöhet a TAVASZ.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése