2011. október 23., vasárnap

Csokoládés sütőtök pite

A sütőtökkel mindig úgy voltam, hogy jó lenne vele valamit kezdeni, na de mit?
Tavaly próbálkoztunk egy krémlevessel, ami finoman szólva sem jött be a mi ízlésünknek, így aztán mindig kételyekkel olvasom a hasonló recepteket.

Mivel hétvégére vártam Drága Ősömet, és az Öcséméket, ezért most valami süteménnyel próbálkoztam. És mivel a pitesütő formám beszerzése óta a gyengém a pite, azért nagyon örültem, mikor a neten rábukkantam az alábbi receptre.


A tésztához 20 dkg lisztben elmorzsolunk 10 dkg puha vajat, majd hozzáadunk 5 dkg cukrot, 1 tojást, és egy kevés sütőport. Összegyúrjuk, kör alakúra nyújtjuk és kibéleljük vele a piteformát, majd villával megszurkáljuk és előmelegített sütőben 10 percig elősütjük. Ezalatt egy fél tábla jó minőségű étcsokoládét egy kevés vajjal vízgőz felett felolvasztunk, majd a félig megsült tésztán elkenjük. A töltelékhez az 50 dkg sült tököt villával összenyomkodjuk, 3 tojást habosra keverünk 10 dkg cukorral, vanília aromával, 2 evőkanál mézzel és 1 kávéskanál mézeskalács fűszerkeverékkel, majd hozzáadjuk a tökpüréhez. 2 dl tejszínt kemény habbá verünk, óvatosan a masszához keverjük, végül a félig megsült tésztára kanalazzuk. 30-40 perc alatt készre sütjük. Hagyjuk kihűlni, majd a másik fél tábla étcsokoládét szintén kevés vajjal felolvasszuk, és a sütemény tetejét bevonjuk vele.

Mivel nekem sikerült tésztából is, és a püréből is egy kicsit többet csinálni, azért ezek sem mentek kárba. Fogtam a muffinsütő formámat, és hasonló módszerrel mini-pitéket sütöttem belőle.

A sütemény nagyon jól sikerült, és nagy sikert aratott. Bár azt hiszem, ez inkább egy tipikus csajos sütemény, mert az Öcsém addig ette jóízűen, amíg azt hitte, hogy sárgabarack van benne. Aztán mikor közöltük vele a tényeket, már kicsit furcsán nézett.
Mindenesetre örülök, hogy a sütőtöknek találtam egy jó felhasználási módját, ami így haloween idején remek reform-vendégváró sütemény.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése