2009. december 29., kedd

2009 címszavakban, avagy rövid visszatekintés az év történéseire

Az év végéhez közeledvén az ember számba veszi, mi minden történt a nagy világban, és kicsiny környezetében és levonja a következtetéseket, megteszi a nagy fogadalmakat, hogy jövő évtől mi minden lesz más. Eme jó szokást követve lássuk az én évemet, szigorúan politika és válság mentesen.

Január
1. Az év első napja, ilyenkor az ember azt hiszi, hogy ez az év jobb lesz, mint az előző volt, optimistán, és egy kissé másnaposan ébred, megeszi a lencsét, hogy gazdag legyen, és jobb esetben ezen a napon még nem szegi meg az éjfélkor tett fogadalmát.
13. Az év legjobb napja. Ugyanis ezen a napon voltam 28 éves, ami elképzeléseim szerint a legjobb évek egyike egy nő életében.


Február
9. Megszületett a blogom. Bár nem vagyok szorgos író, azért jóindulattal minden hétre jutott egy bejegyzés az évben. És talán újévi fogadalomaim között a gyakoribb blogírás és szerepelni fog.
23. Amellett, hogy Drága Ősöm születésnapja, e napon osszák ki azokat a kis arany szobrocskákat, amelyet minden színész szívese porolgatna a kandallója tetején. Bár nem vagyok nagy filmőrült, ebben az évben végre olyan filmek és színészek kaptak szobrocskát, akiket én is ismerek. Mint a Gettó milliomos, ami egy szomorú, igazságtalan és sajnos valóságos világot mutat be, Kate Winslet, akit a Titanic óta ismerünk, de szerencsére jobb alakításokat is jegyeznek a neve mellett, Heath Ledger, a fiatalon elhunyt tehetséges színész, aki nem tudta elviselni a tehetséggel együtt járó népszerűséget és Penelope Cruz, a tipikus latin szépség, aki amellett, hogy gyönyörű, még tehetséges is.

Március
Tudom, azt ígértem, hogy szigorúan politika és gazdasági élet mentes lesz ez a bejegyzés, de ezt nem lehet kihagyni. Azt hiszem az év legrosszabb hónapja volt, hiszen az euró 317 forintot ért, és megjelent a H1N1 influenza.




Április
Hivatalosan véget vetettünk Főnudlival a távkapcsolatunknak, ugyanis 10 hónapnyi németországi munka után végre hazajött. Így most a több száz kilométer helyett csak 120-szal kell megbírkoznunk, ami kicsiny országunkban nem is nevezhető távolságnak. Azt hiszem, szerencsésnek mondhatjuk magunkat, hogy sem a távolság és a havi egy találkozás, sem az azt követő sűrű együttlét nem tett rosszat a kapcsolatunknak, sőt...

Május
A május a tavasz legszebb hónapja, így aktuális az esküvőre. Bár a 2009-es év nem mondható a sztárházasságok évének, hiszen aki számít, az már mind megnősült, vagy férjhez ment 2008-ben, hiszen semmi nem múlhatja felül Hajdú Péter és Sarka Kata esküvőjét, aztán ott volt Ördög Nóra tiszavirág életű házassága, de azért ez az év sem maradhatott cirkusz nélkül. Május az a hónap, amikor Rippel Ferenc elvette menyasszonyát, aki ettől a pillanattól fogva a celebek híres táborát gazdagította. Természetesen az esküvő nem maradhatott el az előző évek költségvetésétől, így a menyasszony ruhája 2 millióba került, amiből egy normális ember két esküvőt is megszervez. És a kedvencem az esküvővel kapcsolatban, hogy a vőlegény sportemberhez méltóan nem hagyhatta, hogy a lábát a hajnalig tartó tánc közben feltörje egy drága lakkcipő, így inkább a szmokighoz egy egészséges MBT cipőt húzott.

Június
25. A nagy gyász napja, és innentől a nagy gyász hónapja is. Meghalt Michael Jackson. Bár sosem voltam rajongó, el kell ismernem, hogy nagyon jó zenéje volt. Az énekes az utóbbi 10 évben inkább botrányairól, adósággairól volt híres, és a hírhedség a halálában sem változott. Először a halál körülményei, aztán hogy "eltemették, nem temették, hova temették" kérdés, és a végén még a szelleme is megjelent.

Július
Ha már ez az év nem lehetett a sztár-esküvők éve, a sztár-babák évének nyugodtan mondható. És júliusban születtek azok a babák, akiknek talán egy egész ország drukkolt, hiszen a bájos híradós, Erős Antónia az édesanyjuk. De mellettük májusban megszületett Farkasházi Réka kislánya, a Nox-os Tomi ikrei, és természetesen ebből a felsorolásból sem maradhat ki a Hajdú-Sakra házaspár februárban született kislányával. És ha még tudtuk volna, hogy októberben Sebestyén Balázs is apa lesz, akit Benett nevű fia örökké átkozni fog a névválasztásért...

Augusztus 14. Már 3 éve alkotunk egy párt Főnudlival.

Szeptember
4. Még ki sem heverte a világ Michael Jackson halálát, következett a másik sokk, mikor Patrick Swayze az örök táncparkettre költözött. Személy szerint jobban megviselt ez a hír, hiszen kamasz koromban fülig szerelmes voltam a színészbe a majd 20 év korkülönbség ellenére, milliószor láttam a Dirty Dancinget, és természetesen kívülről tudtam a koreográfiákat. Nem akarok túl nagy jelentőséget tulajdonítani a filmnek, de biztos szerepet játszott abban, hogy táncolni kezdjek, ha nem is azonos műfajban, és hogy imádjam a színpadot.
19. A 10 éves érettségi osztálytalálkozóm napja, amin egy törökországi nyaralás miatt lemaradtam. Bevallom, nem is bánom, mert az 5 éves találkozás szörnyű volt számomra. Mindenki öreg volt, és csak panaszkodott, én meg csak néztem, hogy mennyire nem vagyok oda való, mert én nem lehetek ilyen öreg és besavanyodott. Azt hiszem, ha a 10 éves osztálytalálkozó is ilyen szellemben zajlott, akkor jól döntöttem, hogy inkább a török tengerparton süttettem a hasamat.

Október
A magyar foci dicsőségének hónapja. Nem vagyok egy nagy focirajongó, bár az elmúlt 3 évben több focimeccset láttam, és főleg aludtam el rajta, mint az előtte lévő negyed évszádazban, azért saját akaratomból nem sűrűn nézek meccset. Mikor viszont az U20-as válogatott az egyiptomi világbajnokságon a negyeddöntőbe került, azt hiszem Magyarország lakosságának nagy részét a tévé elé láncolták a fiúk, és talán a sors is úgy akarta, hogy érmet nyerjenek, mert többször is a kiesés széléről táncoltak vissza, és végül a szépen csillogó bronz érmet akasztották a nyakukba.

26. Ismét egy IQ-s műsor indult a tévébe, hogy a magyar ember had butuljon. Egy lecsúszott lantművész és 16 magamutogató nő, akik inteligenciája még összeadva sem üti meg az átlagot. A normális ember, ha normális műsort akar nézni, akkor várnia kell este 10-ig, mert persze a népbutító műsort kora este kell adni, amikor a dolgozó nép nagy része egy kicsit kikapcsolódna a tévé előtt. De nem baj, vége ennek a műsornak, de jövőre jön a következő, ahol a vőlegény faképnél hagyott menyasszonya keres majd új vőlegényt magának. Hát igen, nagy lehetett a szerelem... De ha nagy nem is, pénzért megvásárolható.
November
1. Ki gondolta volna, hogy az idei Forma 1-et a 29 éves, tehetséges Jenson Button nyeri meg egy olyan csapat színeiben, amit az év elején 1 dollárért vett meg Ross Brown. Nagyon jó idény volt az idei, bár azt hiszem a futamok nagy részén elaludtam, de azért az eseményeket nyomon követtem. És bár fiatal, jóképű és tehetséges ez a Button, azért az én kedvencem továbbra is Alonso marad.

December
23. Ismét előrelépés történt Főnudlival való kapcsolatomban, hiszen barátnőből menyasszonnyá léptettek elő :)
25. Amellett, hogy sokak még karácsonyi lázban égnek, inkább tavaszias idő van. Bár sokan a globális felmelegedésre fogják a 20 fokos meleget, azért hozzá kell tenni, hogy 50 évvel ezelőtt is mértek már ilyen meleget.
31. És ismét itt az év vége, amikorra az ember kezdeti optimizmusa, látva a mögötte álló 365 napot, erősen megcsappan. Egy pohár pezsgővel kezében várja az éjfélt, hogy a Himnusz alatt új fogadalmakat tegyen, és ismét optimistán tekintsen előre a 2010-es évre.
Hát így látom én a 2009-es évet. És kívánok mindenkinek JOBB Új Esztendőt!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése