2011. november 22., kedd

Szingli luxusvacsora - Citromos csirke

Múltkoriban terepszemlét tartottam a mélyhűtőben, mivel már annyi minden volt benne, hogy szinte az ajtót sem lehetett becsukni, így aztán gondoltam, itt az ideje harci rendet tenni a tartalmában. Ekkor fedeztem fel, hogy rengeteg olyan dolgot halmoztam fel, ami egymagában nem elég egy étkezéshez, főleg két embernek, viszont biztos vagyok benne, hogy amikor éppen felhasználható lenne, akkor elfeledkezem róla.
Így aztán az elmúlt két nap a maradék-felhasználás jegyében telt. Tegnap a már egyszer készített Vörösboros pulykamáj készült az akkor megmarad máj másik feléből.
Amikor pedig a májra rátaláltam a mélyhűtőben, közvetlenül mellette pihent két csirkecomb is, ami rögtön ihletet adott a mai vacsorámhoz.

Amikor tegnap a májat készítettem, párhuzamosan mellette előkészítettem a csirkecombokat.
A combokat a csont mellett mindkét oldalt bevágtam, hogy a pác jobban érje, és gyorsabban megsüljön, majd borssal, kakukkfűvel, szárnyas fűszerkeverékkel és szója szósszal ízesítettem, meglocsoltam olíva olajjal. Apróra vágott fél lilahagymát (mert ennyi volt a hűtőben), és két gerezd fokhagymát szórtam rá, majd egy citrom felét karikára vágtam (a citrom szintén a hűtőben várta a sorsát már egy ideje), a másik felét pedig a csirkékre csavartam, és egy éjszakára a hűtőbe tettem.
Ma félig megfőztem két közepes krumplit, majd a csirkecombok mellé szeltem.
Az egészet meg meglocsoltam fehérborral (szintén hűtő), majd alufóliával letakarva puhára sütöttem, végül a fóliát levéve hagytam megpirulni.

Nagyon ízletes, különleges vacsora lett belőle, bár nem vagyok benne biztos, hogy Főnudlinak is elnyerte volna a tetszését. Mindenesetre a maradékok felhasználása tökéletesen sikerült.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése