2011. március 27., vasárnap

Tavaszi pulykaragu leves füstölt sajtos galuskával

A mai leves ötlete érdekesen alakult ki bennem. Bár a mai napon nagyon nem látszik, de itt a tavasz, és ha tavasz, akkor zöldség minden mennyiségben. A friss zöldségekre még egy kicist várni kell, de kicsit körülnézve a hűtőben, remek levest lehet összehozni. És ami az ötlet részét illeti: A második fogás pulykamellből készült, így tudtam, hogy a szeletelés közben lesznek "nem hasznosítható" darabok, ezért ezek a darabkák a levesemet dúsították. Ahonnan viszont a leves ötlete indult, az igazándiból a levesbetét. És hogy honnan jött az ötlet? Drága Ősöm tegnapi aranygaluskájából. Tudom, kicsit furcsa, de a galuska szóból született meg a levesbetét ötlete, és aztán e köré készült a leves.

A pulykamell darabokat, egy marék zöldborsót, egy sárgarépát, egy darabka póréhagymát, és 3-4 fej gombát egy kis olajon megpároltam. Egy kanál liszttel megszórtam, ízesítettem, majd felöntöttem vízzel. A levesbetéthez egy krumplit megfőztem, majd a kis lyukú reszelőn lereszeltem. Reszeltem hozzá egy kis füstölt sajtot, sóztam, borsoztam, majd annyi lisztet tettem hozzá, hogy összeálljon. Mikor a leves felforrt, egy kis kanál segítségével galuskákat szaggattam bele. Végül a levest saját készítésű kefíremmel (erről majd később) dúsítottam. Bár Főnudli alapvetően csak a levest és a zöldséget nem szereti, a tányéron csak a kiválogatott sárgarépa maradt, úgyhogy alapvetően sikernek könyveltem el.

1 megjegyzés: