2011. szeptember 18., vasárnap

Grízes nektarinos süti

Mivel egy kismamának sok vitaminra van szüksége, ezért mindig van itthon valami gyümölcs. A favorit a nektarin és a szőlő.
A hétvégén az Öcsémékhez készültünk Drága Ősömmel, és nem szerettem volna, ha a nektarinból hazaérve lekvár lett volna, így inkább felhasználtam.
Így született meg ez az egyszerű sütemény.



A 10 dkg lisztet egy tálba szitáltam, majd hozzáadtam a 10 dkg búzadarát és a fél csomag sütőport. A 25 dkg joghurtot, a  2 db tojást, a  8 dkg cukrot és 1 db vaníliarúd kikapart magjait egy másik tálban, kézi habverővel gyorsan összekevertem. Hozzáadtam 7 dkg már kihűlt, olvasztott vajat, majd a lisztes keveréket. Ezután a tésztát fél órán át állni hagytam, hogy a búzadara szemeknek legyen idejük megduzzadniuk és megpuhulniuk.

Eközben a 2 db nektarint vékony cikkekre vágtam, meglocsoltam egy kevés barack pálinkával és megszórtam cukorral.

A massza háromnegyedét fél óra elteltével egy kivajazott-kilisztezett piteformába tettem, majd a maradékba 2 evőkanál holland kakaóport kevertem, és ezt is a formába öntöttem. Ezután egy kés hegyével finoman összekevertem a kétszínű masszát. A nektarinokat a tészta tetejére fektettem, majd 30-35 perc alatt készre sütöttem.

A tetejére egy kevés vízből, 2 teáskanál tortazseléből és a nektarin kieresztett levéből zselét csináltam, ami bár kicsit eláztatta a tésztát, jól mutatott rajta.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése